Jobb(ig) helg

Har jobbat och slitit hela helgen och det har varit helt hopplöst, försenade varenda dag...och det har aldrig varit mitt fel, måste bara tillägga det.

Hur lördagen såg ut vet ni ju redan, läs inlägget under! Söndagen däremot...kom iväg i tid till Kalmar, och kom dit i tid också. Rullade ner till centralen för att tanka, vilket slutade med att jag fick hjälpa en gammal handledare jag hade under min praktik på Green Cargo. Hon kör numera på Veolia...Tkl i Kalmar gick ut på perrongen och berättade om en förtvivlad liten tjej som behövde hjälp med tankningen, eftersom hon aldrig gjort det förut. Gick in och pratade lite med henne i telefon och insåg då att det var en jag kände rätt bra...alltid kul att träffa på folk man känner. Så där var jag nästan väldigt seriös...fick tom. använda mig av handsignaler...inte var dag man gör det!

Efter detta hastade jag upp till Kalmar södra och kopplade till vagnarna, och fick lite problem...men duktig som jag är, löste jag detta direkt! Gick ca 7 min sent från Kalmar, och var nästan i tid till Mönsterås. Begärde växling ner till bruket...och vips, så var vi på väg dit. Väl där nere var de som skulle lossa tåget otroligt slöa, jag försökte verkligen få dom att öka takten lite...men utan resultat. Gick en 50 min sen från Mönsterås på kvällen där, men var 30 min sen till Emmaboda sen! Skööönt!

Dagen efter var det åter dax för Vislanda. Klev upp vid 3.40, gick ut, startade, bromsprovade osv...gick ca 15 min tidigt från Emmaboda. SKönt, då kanske man kan rulla till Växjö...men icke! Stod 25 min i Hovmantorp! Wiiie! Var i vilket fall i tid till Vislanda som vanligt...gjorde mig klar för att gå runt med loket, ringde fjärren...men där tog det stopp! "Nej, jag har ett godståg som passerar Eneryda strax. Sen är det ett Ö-tåg och X2 efter det, så du får vänta på 3 norrgående tåg". Jaha, tack eller nåt? Sen dröjde det ändå över 10 min innan godståget kom, vilket innebar att jag mycket väl kunnat gå runt och varit redo för att backa ner! I normala fall är man nerbackad vid 07.25 kanske....nu kunde jag inte komma ner 07.45..vilket försenade min lastning lite.

Naturligtvis slutar inte dagen där. Fick problem med att ta mig upp sen, men jag löste det efter en stund också. Avgick tillslut över 70 minuter försenad och ankom Emmaboda 1,5 timme sent. Först därpå kunde jag boka en biljett för resan hem och min kommande frivecka!

Hejja fjärren! Börjar känna att godståg inte är det jag vill köra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0